

PARTNERSTWA
W KULTURZE
SIŁA SYNERGII
W NUMERZE
Drugi numer „Connecting Audiences Polska” poświęcony jest przede wszystkim tematyce współpracy i budowania partnerstw, a także wynikającej z nich sile synergii. W Polsce i na świecie ludzie kultury nieustannie pokazują, że przemyślane, oparte na zaufaniu, wspólne działania dają szansę na realizację przedsięwzięć, które trudno byłoby zorganizować w pojedynkę.
Ponieważ naszą misją jest inspirowanie, prowokowanie do aktywności i promowanie dobrych pomysłów, zebraliśmy dla naszych Czytelników teksty, które pokazują, że nie ma rzeczy niemożliwych, jeśli znajdzie się odpowiednich partnerów i umiejętnie zadba o relacje.
W wywiadzie numeru Piotr Firych zabiera nas do Nowego Jorku i rozmawia z Klaudiem Rodriguezem, dyrektorem jedynego muzeum sztuki współczesnej na Bronksie, które od pół wieku zmienia krajobraz kulturalny dzielnicy.
Teksty zagraniczne otrzymaliśmy od naszych partnerów z Hiszpanii i Danii. Raul Ramos doradza, jak działać z publicznością, a nie dla publiczności i pokazuje możliwości nawiązania współpracy z odbiorcami na wielu poziomach organizacji. Astrid Aspergen i Niels Righolt opisują historię gminy Helsingør, która w ciągu ostatnich 10 lat przyciągnęła ku sobie kreatywnych działaczy i, stawiając na „ekonomię doświadczeń”, zmieniła swoją stolicę w tętniące życiem miasto kultury.
Po raz pierwszy publikujemy również artykuły, które powstały w odpowiedzi na open call. Maciej Piotrowski przedstawia Sieć Odpowiedzialnych Festiwali i pokazuje, jak można działać we współpracy, mimo zmiany celów wynikających z pandemicznego kryzysu. Katarzyna Korzeniewska pisze o trójmiejskiej przestrzeni kreatywnej Halo Kultura, która powstała dzięki zjednoczeniu sił ponad 50 twórców i aktywistów.
Uwzględniliśmy również głosy praktyków – swoim doświadczeniem dotyczącym realizacji działań opartych na współpracy dzielą się: Barbara Gołębiowska, Katarzyna Liwak-Rybak, Joanna Orlik, Joanna Popów-Bogdoł i Anna Szałas. Miłosny list z Londynu tym razem napisała dla naszych czytelników Julia Rowntree, która podkreśla wartość zaufania i szacunku dla potrzeb partnerów.
Tradycyjnie dzielimy się też wiedzą. Po pierwsze, przedstawiając konkretne podpowiedzi dotyczące zawierania umów i budowania bezpieczeństwa współpracy, spisane przez prawnika – Adriannę Szubielską-Malińską. Po drugie, prezentując najciekawsze raporty, diagnozy, ekspertyzy i projekty sieciowe w dziale “Wiedza i inspiracje”.
Partnerem drugiego numeru „Connecting Audiences Polska” jest PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, który w przygotowanym materiale pokazuje, jak dostarczyć wiarygodnych informacji partnerom biznesowym i odnieść sukces w poszukiwaniu sponsora. W tym wydaniu publikujemy również artykuł dla tych, którzy chcą kontynuować edukację z zakresu zarządzania w kulturze za granicą, prezentując studia z tego zakresu na Estońskiej Akademii Muzyki i Teatru w Tallinie.
Mamy nadzieję, że zebrane przez nas teksty, głosy oraz inspiracje pomogą instytucjom i ludziom kultury wrócić do pełni sił po czasie pandemicznego wyciszenia i w poczuciu satysfakcji realizować działania z nowymi partnerami.
STOPKA REDAKCYJNA
Koordynator wydania: dr Agata Wittchen Barełkowska
Promocja magazynu i relacje z partnerami: dr Piotr Firych, Mikołaj Maciejewski
Współpraca: Michalina Szulejko, Klaudia Kiersnowska
Teksty: Astrid Aspergen, Piotr Firych, Barbara Gołębiowska, Katarzyna Korzeniewska, Katarzyna Liwak-Rybak, Joanna Orlik, Maciej Piotrowski, Joanna Popów-Bogdoł, Marcin Poprawski, Raúl Ramos, Niels Righolt, Julia Rowntree, Anna Szałas, Adrianna Szubielska-Malińska, Michalina Szulejko
Tłumaczenia: Mikołaj Buczak, Mikołaj Maciejewski
Korekta: Anula Wawrzyniak
Projekt magazynu: Jesús Rodero
Zdjęcie na okładce: © Monika Stolarska (Balet koparyczny, chor. Iza Szostak, Festiwal Prapremier 2016)
Skład i opracowanie graficzne: Minimum Studio
Wydawcy: NU Foundation i Regionalne Obserwatorium Kultury UAM
ISSN: 2719-7247
Wydanie drugiego numeru magazynu "Connecting Audiences Polska"
sfinansowano ze środków budżetowych Miasta Poznania.

Partnerem wydania jest PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
